Działanie 2: Weryfikacja, usprawnienie i zapewnienie bezpieczeństwa działania Informatycznego Systemu Kontroli -ISWK
W I kw. 2015r. użytkownicy ISWK z 16 wojewódzkich inspektoratów ochrony środowiska wzięli udział w testowaniu wprowadzonych modyfikacji wypracowanych podczas warsztatów organizowanych w ramach Działania 2 i 3 w latach 2013/2014. Szkolenia z obsługi zmodernizowanego systemu ISWK odbyły się w marcu 2015r. w siedzibach poszczególnych wojewódzkich inspektoratów ochrony środowiska.
W kwietniu 2015r. w siedzibie Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Warszawie odbyło się spotkanie Grup Projektowych Działania 2 i 3. Podczas spotkania poddano analizie wnioski i uwagi zgłoszone przez użytkowników ISWK podczas szkoleń przeprowadzonych w I kw. 2015r. w siedzibach poszczególnych wojewódzkich inspektoratów ochrony środowiska. Dokonano oceny ich zasadności oraz określono priorytety realizacji. W trakcie spotkania przeprowadzona została również konsultacja z przedstawicielem firmy Pentacomp w celu ustalenia i wyjaśnienia części zgłoszonych podczas szkoleń propozycji zmian.
W dniach 19-28 października 2015r. odbył się cykl 3 szkoleń dla 3 grup z obsługi narzędzia do raportowania danych z ISWK (GenRap). W szkoleniu wzięli udział koordynatorzy systemu oraz inspektorzy wioś. Szkolenia obejmowały również obróbkę raportów przy użyciu MS EXCEL.
Działanie 3 : Wzmocnienie metodologiczne Inspekcji
W I kw. 2015 r. skierowano do wioś projekty dokumentacji SK, projekty list kontrolnych (branżowych i horyzontalnych), a także zasad wykonywania kontroli ZDR, ZZR i kontroli inwestycyjnych. Na spotkaniu Grup Projektowych Działania 2 i 3, które odbyło się w kwietniu 2015 r. w siedzibie Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska poddano analizie uwagi i wnioski zgłoszone do projektu dokumentacji w ramach przeprowadzonych konsultacji.
W pierwszej kolejności analizie poddano uwagi do list kontrolnych horyzontalnych i branżowych zawartych w Części II Biblioteka.Następnie przeprowadzono analizę uwag zgłoszonych przez poszczególne wioś do Części I dokumentacji Informatycznego Systemu Kontroli.
Nowa dokumentacja została zaakceptowana przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska w październiku 2015 roku.
Działanie 5.1: Rozwinięcie portalu GIOŚ
W dniu 21 września 2015r. zostało podpisane rozporządzenie Ministra Środowiska w sprawie sprawie systemu informatycznego Inspekcji Ochrony Środowiska „Ekoinfonet” (Dz. U. z 2015r. poz. 1584). Rozporządzenie to określa zakres danych zbieranych w systemie, sposób i tryb ich zbierania, oraz sposób i tryb ich udostępniania.
W fazie przygotowań jest opracowanie szczegółowych warunków zamówienia na udostępnienie ustaleń kontroli i działań pokontrolnych z ISWK.
Monitorowanie realizacji projektu
W październiku 2015 r. odbyły się w Warszawie dwa spotkania w których udział wzięli kierownicy wydziałów i działów inspekcji oraz koordynatorzy Systemu Kontroli. Na spotkaniu podsumowano wszystkie działania, które były podjęte od dnia rozpoczęcia Projektu tj. od maja 2013 r. oraz przedstawiono informacje o wypracowanych rozwiązaniach ze szczególnym uwzględnieniem osiągniętych wyników w poszczególnych Działaniach i stanie realizacji Projektu. Omówiono również prace, które pozostały jeszcze do realizacji w ramach Projektu.
W spotkaniu, które odbyło się w dniach 4 – 6 listopada 2015 r. wzięli udział przedstawiciele Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska (WIOŚ) w Krakowie, Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska oraz delegaci reprezentujący partnera norweskiego. Spotkanie miało na celu zaprezentowanie partnerowi norweskiemu zakupionego ze środków norweskich sprzętu pomiarowego i sposobu jego wykorzystania podczas pokazowej kontroli podmiotu korzystającego ze środowiska, dokonanych w ramach projektu modyfikacji i udoskonaleń narzędzia informatycznego, tj. Informatycznego System Kontroli (ISK) wykorzystywanego przez inspektorów IOŚ.
W listopadzie 2015 r. odbyło się w Warszawie seminarium kończące realizację projektu. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele GIOŚ, NAŚ oraz wszystkich WIOŚ. Uczestnicy podsumowali współpracę w ramach Projektu i wszystkie działania projektowe. Podczas spotkania zaprezentowano sprzęt zakupiony w ramach projektu. Wszystkie zadania przyjęte do realizacji projektu zostały zrealizowane.